Що не входить до переліку обов’язків консульських співробітників:
- Надавати послуги щодо отримання посвідки на проживання чи продовження дозволу на перебування в Індії, чи інших країнах зони відповідальності Посольства;
- оплачувати медичні і лікарняні рахунки та рахунки за проживання і розміщення громадян;
- вносити застави або сплачувати штрафи за громадян України;
- надавати грошові позики та брати участь у здійсненні переказів коштів;
- виступати поручителем або спонсором громадян;
- забезпечувати поселення чи працевлаштування громадян;
- надавати послуги перекладача та інші технічні послуги: пересилання листів, телефонних, факсимільних чи будь-яких інших особистих послуг громадян;
- виконувати функції адвокатів, юридичних консультантів, будь-яких інших правових послуг, туристичних агентів тощо;
- створювати перешкоди судовому розгляду країни перебування або в будь-який інший спосіб нехтувати місцевим законодавством;
- несанкціоновано втручатися або здійснювати посередництво у справах цивільного або комерційного характеру;
- надавати суттєві юридичні консультації або ініціювати судові процесів на вимогу чи прохання громадян.
УВАГА! Прохання взяти до уваги, що консульські посадові особи не можуть бути законними представниками фізичних або юридичних осіб України за кордоном через відповідні обмеження, передбачені законодавством іноземних країн та міжнародними договорами.
Чи можна в Посольстві обміняти внутрішній паспорт у зв’язку із зміною прізвища, наприклад одруженням?
Обмін паспорта громадянина України у зв’язку зі зміною прізвища, наприклад одруженням, здійснюється виключно територіальними підрозділами Державної міграційної служби України за місцем проживання. Більш детальна інформація розміщена за адресою: http://dmsu.gov.ua/posluhy/pasport-gromadyanina-ukrajini/704-obmin-pasporta-gromadyanina-ukrajini-u-zv-yazku-zi-zminoyu-prizvishcha-im-ya-abo-po-batkovi
Всі дії стосовно паспорта громадянина України (внутрішнього паспорта), у т.ч. видача, вклеювання фотографій, обмін, видача замість втраченого тощо здійснюється виключно територіальними підрозділами Державної міграційної служби України.
Чи можна в консульстві проставити штамп «Апостиль» на документах, які видані на території України?
Дипломатичні та консульські установи України за кордоном не засвідчують українські документи штампом «Апостиль». У залежності від виду таких документів «Апостиль» проставляється:
- Міністерством освіти і науки України – на офіційних документах, виданих навчальними закладами, державними органами, підприємствами, установами і організаціями, що стосуються сфери освіти і науки. До таких документів відносяться: дипломи про освіту, сертифікати про присвоєння вчених звань, атестати, довідки з навчальних закладів, навчальні плани та інші;
- Міністерством юстиції України – на документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України. До таких документів відносяться: свідоцтва, видані органами державної реєстрації актів цивільного стану, витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, документи, які засвідчені нотаріусами, судові рішення та довідки.
- Міністерством закордонних справ України – на всіх інших видах офіційних документів.
На документах, виданих індійськими органами, установами, нотаріусами чи іншими офіційними закладами «Апостиль» проставляється органами юстиції та МЗС Індії.
Як оформити отримання матеріальної допомоги при народженні дитини?
З цього питання необхідно звертатися до органів соціального захисту населення за місцем проживання в Україні. Нарахування та виплата матеріальної допомоги при народженні дитини є компетенцією виключно Міністерства соціальної політики України:
м.Київ, вул. Еспланадна, 8/10, 01601 Тел. +38 (044) 289-66-89; +38 (044) 226-24-45 Факс +38 (044) 289-00-98 Офіційне інтернет-представництво: http://www.mlsp.gov.ua
Eлектронна адреса: [email protected]
Законодавча норма про допомогу при народженні дитини стосується тільки тих громадян, які проживають на території України. Виплату допомоги при народженні дитини передбачає Закон України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», відповідно до якого громадяни України, у яких виховуються і проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України. Дані умови визначає Порядок призначення та виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, затверджений постановою КМУ від 27 грудня 2001 року № 1751. Даним Порядком передбачено, що допомога при народженні дитини надається одному з батьків дитини, які постійно проживають разом з дитиною на території України, з метою створення умов для її повноцінного утримання і виховання.
Жінки, які постійно проживають (зареєстровані) на території України, народили дитину під час тимчасового перебування за межами України, подають видані компетентними органами країни перебування і легалізовані в установленому порядку документи, що засвідчують народження дитини, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.
Виплата допомоги має бути припинена у випадку, коли батьки дитини разом з дитиною виїхали на навчання або роботу за кордон, оскільки органи праці та соцзахисту населення в такому разі не матимуть можливості підтвердити факт цільового використання коштів. Проте виплату допомоги можна поновити протягом 6-ти місяців у встановленому порядку.
Ст.6 ЗУ «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» передбачено, що документи, необхідні для призначення допомоги, подаються особою, яка претендує на призначення допомоги, самостійно. Пунктом 2 ст.238 Цивільного кодексу України передбачено, що представник не може вчиняти правочин, який відповідно до його змісту, може бути вчинений лише особою, яку він представляє.
З лютого 2014 року, набув чинності Закон про внесення змін до деяких законів України щодо скорочення кількості документів для отримання державної допомоги при народженні дитини. Отож, для призначення допомоги при народженні дитини до органу праці та соціального захисту населення пред’являється паспорт або інший документ, що посвідчує особу, свідоцтво про народження дитини та подається заява одного з батьків (опікуна), з яким постійно проживає дитина.
Заява складається у довільній формі із зазначенням даних для реєстрації місця проживання дитини.
Процедура призначення (діє з 02.02.2014 року)
Куди і коли звертатися за допомогою
Для отримання допомоги необхідно звернутись до відділу соціального захисту населення за місцем проживання одного з батьків (опікуна), з яким постійно проживає дитина, або за місцем народження дитини.
Важливо: Звернутися необхідно не пізніше 12 календарних місяців після народження дитини, інакше допомогу не призначать.
Водночас допомога при народженні дитини, не одержана через смерть одного з батьків, якому ця допомога була призначена, виплачується матері (батьку, опікуну) за умови звернення за нею не пізніше ніж через 12 місяців після смерті отримувача допомоги.
Реєстрація місця проживання новонародженої дитини здійснюється також на підставі направлених органами соціального захисту населення даних, що зазначив законний представник, з яким постійно проживає дитина, у заяві про призначення допомоги при народженні дитини.
Умови припинення виплати допомоги
Такими умовами є:
- позбавлення отримувача допомоги батьківських прав;
- відмови отримувача допомоги від виховання дитини;
- нецільового використання коштів і незабезпечення отримувачем допомоги належних умов для повноцінного утримання та виховання дитини;
- відібрання дитини в отримувача допомоги без позбавлення батьківських прав;
- тимчасового влаштування дитини на повне державне утримання;
- припинення опіки або звільнення опікуна від його повноважень;
- перебування отримувача допомоги у місцях позбавлення волі за рішенням суду;
- усиновлення дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування;
- смерті дитини;
- смерті отримувача допомоги.
Виплата допомоги припиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому виникли зазначені обставини, за рішенням органу, який призначив допомогу. Потрібно зазначити, що рішення про припинення є не кінцевим і виплату допомогу при народженні можуть відновити (крім випадків смерті дитини і його усиновлення). Для цього особі, яка здійснює догляд за дитиною, потрібно звернутися протягом 6 місяців після припинення виплати допомоги в орган соціального захисту населення з письмовою заявою.
Важливим є те, що контроль за цільовим використанням допомоги і створенням належних умов для повноцінного утримання та виховання дітей здійснюється головними державними соціальними інспекторами і державними соціальними інспекторами органів праці та соціального захисту населення разом з управліннями (відділами) у справах сім’ї та молоді, службами у справах дітей і органами опіки та піклування шляхом проведення моніторингу виплат і використання допомоги, вибіркового обстеження окремих сімей. І у разі встановлення факту нецільового використання коштів зазначені органи подають керівнику органу, що призначив допомогу, пропозиції щодо припинення її виплати.
Також у випадку невідвідування матір’ю (батьком, опікуном) дільничного лікаря-педіатра (сімейного лікаря), під наглядом якого перебуває дитина віком до одного року, адміністрація лікувально-профілактичного закладу повідомляє про це орган праці та соціального захисту населення за місцем проживання дитини.
Які правила переміщення предметів через митний кордон України?
Питання, що стосуються ввезення/вивезення, тимчасового ввезення, транзиту предметів, переміщення транспортних засобів, митного оформлення міжнародних поштових та експрес відправлень, переміщення продуктів харчування, переміщення валюти та культурних цінностей є компетенцією Державної митної служби України.
Поштова адреса: 04119, м. Київ-119, вул. Дегтярівська, 11-г
Телефони: +38 (044) 247-26-06, +38 (044) 247-27-06
Факс: +38 (044) 247-28-51, +38 (044) 489-02-12
E-mail: [email protected]
Телефон довіри: +38 (044) 247-27-19